eJournals mensch & pferd international 11/2

mensch & pferd international
2
1867-6456
Ernst Reinhardt Verlag, GmbH & Co. KG München
41
2019
112

English Abstracts: Positive affirmations in horse-assisted coachings

41
2019
Kathrin Schütz
The present study investigated whether positive affirmations can be inserted in horse-assited coachings and which types of the clients’ affirmations (N = 216) can be particularly supported. The analyses showed five different categories of affirmations. The differences are highly significant. The horses, which were involved in the exercises, and their gender did not influence the affirmation categories.
2_011_2019_2_0008
96 | mup 2|2019 Termine ■ 22.06.2019 Aufnahmeprüfung Ausbildung Fachperson Pferdegestützte Therapie (Ort wird noch bekanntgegeben) www.pt-ch.ch ■ 22.06.2019 TGT Bodenschule: Vertiefung (Zuzgen) www.ipth.de ■ 22.06.-23.06.2019 Betreuer- / Assistentenausbildung im Therapeutischen Reiten Modul B7: Reitseminar (Larrieden) www.blv-therapeutisches-reiten.de ■ 26.06.-29.06.2019 Weiterbildung Hippotherapie (Block 1) (Konstanz) www.ipth.de ■ 26.06.-29.06.2019 Weiterbildung Reitpädagogik (Block 1) (Konstanz) www.ipth.de ■ 26.06.-29.06.2019 Weiterbildung Reittherapie (Block 1) (Konstanz) www.ipth.de ■ 26.06.-30.06.2019 Weiterbildung Hippotherapie (DKThR) (Teil 3) (Ingolstadt) www.dkthr.de ■ 28.06.-30.06.2019 Weiterbildung Reit- und Voltigierpädagoge (DKThR) (Teil 4) (Bissendorf/ Ladbergen) www.dkthr.de ■ 28.-30.06.2019 Gemeinsam wild sein - Mit Pferden unterwegs (Gernsbach) www.touched-by-horses.com ■ 29.06.-30.06.2019 Pädagogik und Therapie mit Pferden Modul 4: Erlebnis-, Natur- und Umweltpädagogik mit Pferden als tiergestützte Therapie (Larrieden) www.blv-therapeutisches-reiten.de ■ 30.06.2019 Klientenzentrierte Selbsterfahrung in der Gruppe für Ärzte und Psychologen sowie Fachleute aus dem Therapeutischen Reiten (München) www.psychotherapeutischesreiten.de ■ 12.07.-14.07.2019 Lern-Fit für School-Kids (Velden) www.lernenmitpferden.at Termine English Abstracts ■ Positive affirmations in horse-assisted coachings Kathrin Schütz The present study investigated whether positive affirmations can be inserted in horse-assited coachings and which types of the clients’ affirmations (N = 216) can be particularly supported. The analyses showed five different categories of affirmations. The differences are highly significant. The horses, which were involved in the exercises, and their gender did not influence the affirmation categories. Key words: affirmations, self-instructions, cognitive restructuring, coaching, personality development